Pracovní rozvoj
Mám umět sám:
- "šikovnější" ruku používám stále častěji (leváky respektujeme, NEPŘECVIČUJEME!!!)
- samostatně používat kapesník
- samostatně vyzout a obout boty bez zavazování tkaniček (učit je zavazovat)
- správně používat lžíci a postupně celý příbor
- samostatně složit a uložit oblečení a boty a další osobní předměty na určené místo
- protřepat polštářek a přeložit pokrývku
- správně a bezpečně přenášet lehké předměty (dětské židličky, hračky…)
Ještě sám nezvládnu, ale potřebuji vést k:
- samostatnému umytí a správnému užívání ručníku
- samostatnému česání
- samostatnému používání WC, zacházení s toaletním papírem a splachovacím zařízením
- samostatnému oblékání a svlékání, učit děti rozepínat a zapínat oblečení
- samostatnému úklidu hraček a k udržování pořádku
- postupně učit děti prostřít a uklidit stůl po jídle
- zapojovat děti do úklidu (bytu, zahrady, hřiště,…)
- rozvíjet zručnost dětí při vytrhávání jednoduchých tvarů z papíru, nalepování, učit je jednoduché manipulaci s nůžkami, rozvíjet drobné svalstvo ruky při mačkání většího formátu papíru, skládání, překládání, zahnutí, přeložení růžku papíru
- seznamovat děti s možnostmi tvořivé práce s různým materiálem
- koordinovat činnost rukou a zraku při práci s drobným materiálem (navlékání korálků)
- vést děti k tvořivé hře s konstruktivními stavebnicemi
- zapojovat děti do péče a ošetřování rostlin doma i v přírodě
- vést děti k péči o zvířátka doma i v přírodě