Estetický rozvoj - hudební a pohybový
Mám umět sám:
- zpívat s menší oporou o hlas dospělého – ve skupině i sólově
- s doprovodem zazpívat popěvky i říkadlové melodie ve dvou až třítónovém rozsahu
- zazpívat 5-8 říkadlových melodií a 4-5 písní s vyššími nároky na intonační čistotu a rytmickou a dynamickou správnost
- zívat s nástrojovým doprovodem i bez doprovodu podle taktovacího gesta
- využívat dětských bicích nástrojů při práci se slovy a textem
- pohybově vyjádřit charakter skladby (pochod, ukolébavka) a reagovat pohybem na změnu hudebního doprovodu
- poznávat hudební nástroje, s nimiž bylo seznámeno
- poznat známou píseň podle předehrané melodie nebo zazpívaného úryvku
Ještě sám nezvládnu, ale potřebuji vést k:
- ke snaze o čistý, rytmicky správný zpěv s pěknou výslovností
- zpívat s oporou o hlas dospělého či hudební nástroj
- dbát na správné dýchání a přirozené tvoření tónu
- rozvíjet základní repertoár říkadlových melodií a písní, podněcovat zpěvnost
- spojovat u dětí zpěv s rytmizací pohybem i hrou na dětské hudební nástroje
- upevňovat dovednost zazpívat v různém tempu s rozdílnou dynamikou