Rozumový vývoj
Mám umět samostatně:
-
s dohledem splnit jednoduchý úkol
-
poznat a pamatovat si svoji značku a své místo v MŠ
-
umět pojmenovat osoby v rodině, v nejbližším okolí, bezprostředně vnímat zvířata, rostliny, činnosti a jevy
-
postupně rozlišovat různé zvuky
-
snažit se zřetelně vyslovovat hlásky
-
snažit se srozumitelně vyjádřit svoje potřeby a přání
-
umístit různé předměty podle pokynů (do, v, na)
-
vkládat jednoduché předměty do otvorů tvarově shodných
-
ukázat, který z daných předmětů (objektů) je velký - malý
-
rozlišovat první, poslední, více, méně, stejně (všechny, žádný)
-
přiřazovat a porovnávat počet 1 a 2
-
přednášet říkadla za pomoci druhé osoby, později samo
-
přirozeně přednést krátkou báseň
-
soustředěně vyslechnout krátký text
-
s pomocí reprodukovat jednoduchý děj (pohádky)
-
podle ilustrace ukázat a pojmenovat postavy z pohádky
Ještě sám nezvládnu, ale potřebuji vést k:
-
k sestavování různých útvarů z kostek, stavebnic podle vlastní fantazie
-
k přednesu krátkých básniček
-
pěstovat smysl pro rytmus veršů
-
seznamovat děti s klasickými českými pohádkami
-
vést děti k chápání a rozlišování smyslu a obsahu slov (dobro-zlo, poslušný-neposlušný)
-
budit v dětech sympatie ke kladné postavě
-
seznámit děti s dramatickým uměním pomocí maňásků, náměty vybírat ze života dětí nebo z pohádek