Pracovní rozvoj

Mám umět sám:

  • "šikovnější" ruku používám stále častěji (leváky respektujeme, NEPŘECVIČUJEME!!!)
  • samostatně používat kapesník
  • samostatně vyzout a obout boty bez zavazování tkaniček (učit je zavazovat)
  • správně používat lžíci a postupně celý příbor
  • samostatně složit a uložit oblečení a boty a další osobní předměty na určené místo
  • protřepat polštářek a přeložit pokrývku
  • správně a bezpečně přenášet lehké předměty (dětské židličky, hračky…)

Ještě sám nezvládnu, ale potřebuji vést k:

  • samostatnému umytí a správnému užívání ručníku
  • samostatnému česání
  • samostatnému používání WC, zacházení s toaletním papírem a splachovacím zařízením
  • samostatnému oblékání a svlékání, učit děti rozepínat a zapínat oblečení
  • samostatnému úklidu hraček a k udržování pořádku
  • postupně učit děti prostřít a uklidit stůl po jídle
  • zapojovat děti do úklidu (bytu, zahrady, hřiště,…)
  • rozvíjet zručnost dětí při vytrhávání jednoduchých tvarů z papíru, nalepování, učit je jednoduché manipulaci s nůžkami, rozvíjet drobné svalstvo ruky při mačkání většího formátu papíru, skládání, překládání, zahnutí, přeložení růžku papíru
  • seznamovat děti s možnostmi tvořivé práce s různým materiálem
  • koordinovat činnost rukou a zraku při práci s drobným materiálem (navlékání korálků)
  • vést děti k tvořivé hře s konstruktivními stavebnicemi
  • zapojovat děti do péče a ošetřování rostlin doma i v přírodě
  • vést děti k péči o zvířátka doma i v přírodě