Rozumový vývoj

Mám umět samostatně:

  • s dohledem splnit jednoduchý úkol
  • poznat a pamatovat si svoji značku a své místo v MŠ
  • umět pojmenovat osoby v rodině, v nejbližším okolí, bezprostředně vnímat zvířata, rostliny, činnosti a jevy
  • postupně rozlišovat různé zvuky
  • snažit se zřetelně vyslovovat hlásky
  • snažit se srozumitelně vyjádřit svoje potřeby a přání
  • umístit různé předměty podle pokynů (do, v, na)
  • vkládat jednoduché předměty do otvorů tvarově shodných
  • ukázat, který z daných předmětů (objektů) je velký - malý
  • rozlišovat první, poslední, více, méně, stejně (všechny, žádný)
  • přiřazovat a porovnávat počet 1 a 2
  • přednášet říkadla za pomoci druhé osoby, později samo
  • přirozeně přednést krátkou báseň
  • soustředěně vyslechnout krátký text
  • s pomocí reprodukovat jednoduchý děj (pohádky)
  • podle ilustrace ukázat a pojmenovat postavy z pohádky
Ještě sám nezvládnu, ale potřebuji vést k:
  • k sestavování různých útvarů z kostek, stavebnic podle vlastní fantazie
  • k přednesu krátkých básniček
  • pěstovat smysl pro rytmus veršů
  • seznamovat děti s klasickými českými pohádkami
  • vést děti k chápání a rozlišování smyslu a obsahu slov (dobro-zlo, poslušný-neposlušný)
  • budit v dětech sympatie ke kladné postavě
  • seznámit děti s dramatickým uměním pomocí maňásků, náměty vybírat ze života dětí nebo z pohádek